Skriveprojekt: Breve og e-mails 

Breve og e-mails, som folk godt gider bruge tid på


Det giver pote, når I skriver til jeres borgere, så det forstår og gør det, som I beder dem om. Men hvad skal der egentlig til, før folk giver sig tid til at læse idag? I vores digitale tid bruger de fleste 3-5 sekunder på at vurdere, om en web-tekst eller et brev overhovedet giver mening.

Det betyder, at de fagprofessionelle skal vænne sig til at kommunikere ind i en uhyre kort tidshorisont, hvor borgerne efterlyser overblik, klarhed og entydighed. Samtidig forventer de en ligeværdig tone. 

Er brev-projekt indeholder tit én eller flere implementeringsløsninger foruden vores hands-on skrivekurser. Lad os se det hele på en liste.

Vi hjælper jer med:


Skrive-workshops:
Med 6 stærke skriveråd i baglommen bliver I klædt på til at skrive, så både advokater og kontanthjælpsmodtagere forstår. Kort og direkte i tonen - og så man kan mærke, at der er et menneske bag myndigheden. 


Brevskabeloner anno 2017:
I samarbejde med jeres fagpersoner omskriver vi jeres brevskabeloner, kontant-hjælpsskemaer og e-mails, så I kommunikerer, så almindelige mennesker forstår - og så det kan læses på en mobil-telefon. 


SkriveGuidelines, fakta-ark mv. 
Det, som I skal bruge, når kurset er slut, og det er mandag igen: online SkriveGuide, fakta-ark,   plakater - måske sjove kaffekrus, der minder folk om skriveråd nr. 2, osv.


Øget målgruppeforståelse:
Små film eller foto-galleri/katalog med jeres 3-4 typiske målgrupper, dét man også kalder persona'er. Så alle har et fælles udgangspunkt, når man skriver og skal sagsbehandle. 

 

Helsingør Kommune

Se, hvordan vi har hjulpet Helsingør Kommune med at skabe 80 nye brevskabeloner i tråd med deres værdier.
 

Vis case

Skal vi tage snakken?

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at skrive breve og e-mails, som folk forstår, når de har læst det én gang igennem?