Facebook-strategi

Lav opslag med masser af mening i


Spørg løs - for ja! Facebook ER kompliceret 

Arbejdet, der ligger forud for en facebookside, rummer mange spørgsmål. Fra de store strategiske overvejelser: Hvorfor? Hvem vil vi engagere? Til alt det praktiske: Hvem svarer? Hvad svarer vi? Og skal alle vores medarbejdere “like” vores virksomhedside? 

Vi hjælper jer med en overbliksgivende proces med følgende løsninger:
 

Fase I: Brug tid på facebook-strategien

  • Workshop I: Den meningsfulde strategi – og den interne beredskabsplan
  • Workshop II: Facebook-politik, udvikling af indholdskalender og sproglig guideline
     

Fase 2: Tæt på alt det praktiske omkring Facebook 

  • Vi opretter jeres side med de korrekte indstillinger
  • Vi sætter jeres indholdskalender op med 4-5 gode eksempler på relevant indhold 
  • Vi sørger for sidemandsoplæring: Sådan poster du en video, en tekst – og sådan læser i facebook-statistikken.
     

Fase 3: Facebooksiden skal markedsføres internt – og eksternt

  • Intern lancering og medarbejderguidelines: Hvorfor går vi på Facebook – og skal alle være med?
  • Ekstern PR: Vi skriver og udsender en pressemeddelse 
     

Fase 4: Et solidt fodfæste på Facebook  
I får konstruktiv feedback de første par uger på telefon eller via mail. Vi tager et statusmøde sammen 4-6 uger efter, I er gået i luften med Facebook. Her giver vi jer et overblik. Hvor går det godt? Hvad kan I gøre bedre? Og her dukker der altid nye spørgsmål op…

 

Egedal Kommune

Se, hvordan vi hjalp Facebook-teamet godt igang med en facebook-strategi og en intern markedsføringsplan, der satte skred i et af de mest livfulde og dedikerede facebook-administrationsteams, vi har set! Begejstringen kan SÅ meget mærkes på deres side - ja, faktisk noget af det sværeste på sociale medier.
 

Vis case

Skal vi tage snakken?

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med at planlægge flere af jeres opslag - og skabe jeres egen stemme på Facebook?