Film

Film kommer bare tættere på


Folk vil have film. Dine medarbejdere, kolleger i udlandet, borgerne i kommunen - og dine kommende kunder. Opdateringer på sociale medier, der rummer film, klikker vi på. Tørre tekster gider vi ikke. Verden har i nogle år kørt i stærke visuelle omdrejninger. Tænk på, at der uploades 300 timers video på Youtube hvert minut. Ja, man får helt ondt i hovedet af at tænke på det!

De digtiale kanaler er også fulgt godt med. De fleste nyhedsbrev-systemer eller intranet kan let uploade film, så folk hurtigt kan se filmen. Så spørgsmålet er kun: Hvem vil I gerne ramme med jeres film? Og hvad vil I fortælle? 

Hvad skal vi sige? Hvem skal sige noget i filmen? Ser Poul godt ud på film? Film skal man springe ud i - med hjælp og rådgivning fra os på sidelinjen. Det er naturligt at føle sig lidt beklemt i starten, men du vil hurtigt opdage, at det føles som et almindeligt interview. Næsten i hvert fald:)

Du vil opleve en effektiv proces i tre trin, hvor du allerede vil se den rå film-version dagen efter optagelsen:

Fase I: Planlægningen: Målgrupper, medier og budskaber

  • Fx Kunder/kundegrupper, udvalgte medarbejdere, unge mellem 18-25, borgere i al almindelighed
  • Hvor skal målgrupperne se filmen? Via Facebook, via jeres intra, på LinkedIn, i et nyhedsbrev, i en direct mail? 
  • Hvad skal folk huske, når de har set filmen? Vi udvælger hovedbudskabet, 1-2 underbudskaber og dét, som folk evt. skal gøre/vide. 
  • Tone of voice: Hvilken stemning skal folk kunne mærke? Humor, skarphed, varme?
  • I modtager et skriv med filmens idé, som I skal bekæfte/kommentere. Dokumentet danner grundlag for filmen.

Fase 2: Så går vi i gang: Filmen optages på aftalt tid og sted   

  • Vi gør lys, lyd og rum parat.
  • Vi stiller dig/jer spørgsmål, som du svarer på - mens vi optager. 
  • Vi optager sikkert enkelte spørgsmål/svar én gang til:) 

Fase 3: Filmen afsluttes og uploades til de aftalte kanaler

  • Dagen efter optagelsen modtager I den rå film til gennemsyn. Har vi ramt den tone, I ønskede? Skal mellemafsnittet ud? Skal vi droppe close-up billederne? Vi retter til efter jeres kommentarer.
  •  I modtager den endelige film via et link.
  • Vi hjælper fx med en plan for at sende filmen ud på udvalgte medier, oversigt over visninger og delinger af filmen på fx sociale medier.
  • Evalueringsmøde: Kommenarer? Likes, delinger? Hvorfor var filmen en succes? 

 

 

Case: Rigét netværk  

Hvorfor bruge tid på netværk? Hør vidt forskellige perskektiver på dén sag, fra den ældre mand til de professionelle netværksarrangører, videre til netværksmedlemmer - og til sidst en lille dreng.
 

Vis case

Skal vi tage snakken?

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med udvikle korte film på ca. 2 minutter? Det kan fx være interne ledelses-film, så du - eller andre i jeres ledergruppe - er sikker på at blive hørt blandt alle typer medarbejdere og kolleger.