Kampagner

Når du vil have din målgruppe til at gøre noget


Skal du lancere et nyt produkt, ændre din målgruppes holdning til noget eller indføre en ny strategi i din virksomhed? Ligegyldigt hvad formålet er, og om det er en stor eller lille kampagne, så handler det om at ændre målgruppens adfærd.

Den gode kampagne kendetegnes af samspil mellem de medier, kampagnen løber på. Hvordan skal du fx koordinere din kampagne på tværs af PR, en flyer og Facebook?

Det er helt forbudt at bruge de samme formuleringer af kampagnens budskaber på alle medierne. I stedet må man kende hvert enkelt medies muligheder og begrænsninger og tilpasse kampagnens budskaber til hvert medie. Det kaldes Crossmedia.


Sådan laver vi din kampagne:

  • Vi kortlægger formålet - hvad ønsker I at kommunikere og opnå?
  • Formulerer de vigtigste budskaber
  • Kortlægger de målgrupper, kampagnen skal henvende sig til
  • Analyserer de medier målgrupperne bruger
  • Vinkler kampagnens budskaber til hvert enkelt medie
  • Sikrer CTA (call to actions), så målgrupperne ved, hvad de skal gøre
  • Planlægger, udfører og implementerer kampagnen
  • Måler effekten af kampagnen

 

Ecostepz

Se, hvordan vi har hjulpet Ecostepz med at skabe opmærksomhed og viden om deres miljørigtige genbrugskrus.
 

Vis case

Skal vi tage snakken?

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe jer med en kampagne, der skaber effekt?